Er du indehaver af en mindre virksomhed – måske endda en enkeltmands virksomhed uden ansatte – har du pligt til at indberette dine regnskaber og eventuel moms på bestemte tidspunkter af året. Og selv om det med årene er blevet nemmere at udføre disse aktiviteter, idet der er kommet mange smarte digitale applikationer til, er det stadig noget, som mange virksomheder bøvler med, hvorfor det kan være en fordel at alliere sig med en dygtig bogholder, som kan varetage bogføring og balancering af regnskaber.

Kan jeg ikke bare selv klare min bogføring?

Mange – især mindre – virksomheder vælger selv at forestå den løbende bogføring og udarbejder regnskaber og balancer samt indberette moms og årsregnskab til Skat. Det kan dog godt være en tung omgang for en virksomhed med mange ind- og udgående aktiviteter – og hvis du som enkeltmands virksomhed knokler hårdt for at holde skruen i vandet, vil bogføring og regnskabs førelse uvægerligt tære på din kostbare tid og på det overskud, du egentlig skulle bruge på at drive din virksomhed og fokusere på dennes kerne område.

Få eksterne assistance til din løbende bogføring i Silkeborg

Det kan derfor for langt de flestes vedkommende sagtens betale sig at få hjælp til bogføring udefra. Mange bogholdere og bogførings assistenter arbejder på freelance basis, og er ofte tilknyttet revisions huse. Dette betyder, at du ikke behøver at have en fast regnskabs medarbejder ansat i din virksomhed, hvis du ønsker hjælp til din bogføring. Du kan vælge at købe de relevante ydelser hos en sådan revisions virksomhed, som samtidig kan hjælpe dig med revisor service. Dette kan være en god idé, når dit årsregnskab skal indberettes.

Hos Kontor Service Bureauet kan du finde dygtige og erfarne bogholdere, som står klar til at hjælpe med bogføring af dine bilag og udfærdigelse af dit årlige regnskab. Du kan læse mere på kontorservicebureauet.dk