Man kan næsten gnægge for sig selv over, at man for bare nogle år siden var så irriteret, når man åbnede postkassen, og den så nærmest ørlede en masse reklameartikler ud i hovedet på en.

Det var en masse reklameaviser for forskellige forrretninger, hvoraf nogle man aldrig havde brug for, og man er trods alt ikke en ældre dame, der har tid til at sortere i de gode tilbud, og det kan ikke svare sig med brændstof eller betaling til offentlig transport at rejse rundt til de enkelte butikker for at udnytte de tilbud.

Nu kan man fravælge den slags reklamer, og man kan også undsige sig at få telefonsælgere i røret, hvorfor vi er blevet bedre stillede som kunder.

Men kunne man bare rykke tilbage til den tid, for nu får vi spam-mails med alle mulige underlige artikler, man ikke har bedt om – og meget af det er vira.

Så er der bannerannoncer, reklameskilte og meget andet på nettet, man ikke kan undgå.

Svært at undsige sig reklamer helt

Man kan jo undlade at bevæge sig ud i det offentlige liv, hvor der er mange fysiske reklameartikler, man kan blive udsat for; her har man trods alt selv bedt om dem, og man kan bare kigge væk.

Ser man TV, så kan man også skifte kanal, men desuden er de fleste overgået til at streame på nettet, hvor man kan undgå reklamer på den måde.

Men stadig er det svært at undgå mange af disse reklameartikler på nettet, så er der overhovedet nogen mulighed for at undgå dem?

Vi tror nok, at selvom man på sin vis føler og synes, man kommer dem til livs i én facon, så opstår de nok i en ny udgave.

Reklamer har eksisteret længe, så vi kommer nok ikke til at slippe for dem.